امروز دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 ساعت 22 : 11 دقیقه
1مجموع 3 خبر
1مجموع 3 خبر

ترازو وسیله ای برای وزن کردن اجسام می باشد. ترازو ها دارای کاربرد های مختلفی می باشند و بر همین اساس دسته‌ بندی شده‌اند. انواع ترازوها از جمله ترازوی آشپزخانه، ترازوی صنعتی، ترازوی دیجیتالی، ترازوی آزمایشگاهی ، ترازوی زرگری و غیره ساخته شده‌اند تا بتوان در هر یک از مشاغل از نوع مناسب ترازو استفاده کرد. ترازو ها امروزه در انواع مدرن تر و با دقت بالاتر به تولید رسیده اند و به وسیله ترازو می توان انواع اجسام و مایعات را وزن نمود. از ترازو ها در مکان های مختلف استفاده می‌ شود و در بسیاری از مشاغل استفاده از ترازو مشاهده می شود.ترازو ها با توجه به کارایی های مختلف در مشاغل متفاوت دارای تنوع زیادی هستند و برای خرید ترازو باید داشته باشید که چه استفاده ای را میخواهیم از این وسیله ی ایده داشته باشید و سپس با اطلاعات کافی به مرکز فروش ترازو مراجعه کنید و ترازوی مورد نظر را تهیه نمایید.قیمت ترازو با توجه به امکانات و ظرفیت آن در نظر گرفته می شود و‌هرچه امکانات ترازو بیشتر باشد ، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

ترازو

 انواع ترازو

امروزه نرازو دد مشاغل مختلف به کار می رود و یکی از ابزار های مهم در کار ها می باشد که خرید آن بر اساس فاکتور های مختلفی انجام می گیرد و کسب اطلاعات در این زمینه کمک کننده خواهد بود تا بتوان خرید ترازو را به بهترین شکل انجام داد. ترازو ها تنوع زیادی دارند و هر یک به منظور مصارف خاصی به کار می‌رود در ادامه می خواهیم به انواع ترازو های پرکاربرد اشاره کنیم.

ترازو فروشگاهی

 ترازو فروشگاهی یکی از انواع رایج ترازو هایی است که بسیار پر فروش بوده و این ترازو ها در انواع مختلفی از نظر ظرفیت میباشند ترازوهای فروشگاهی دارای قابلیت‌های مختلفی بوده و افراد با توجه به استفاده از ترازو می توانند از قابلیت های همانند چاپگر، لیبل پرینتر، اتصال به کارت خوان، بارکد زن و غیره بهره ببرند. از ترازوی فروشگاهی در فروشگاه ها ،سوپرمارکت ها ،میوه فروشی ها و خرده فروشی ها و غیره استفاده می شود.

ترازوی صنعتی

یکی از انواع ترازو های رایج ترازوی صنعتی است که در مقایسه با فروشگاهی دارای مقاومت بالایی می باشد. در واقع بدنه و اجزای ترازوی صنعتی بسیار مستحکم می باشند زیرا از‌ این ترازو ها در محیط های صنعتی و سخت استفاده می‌ شود. برخی از انواع ترازوی صنعتی ترازوی قطعه شمار می باشند که علاوه بر توزین، تعداد قطعات را شمارش می کنند.

ترازو

ترازوی خانگی

یکی از انواع ‌ترازو ها که بسیاری از ما آن را مشاهده کرده ایم ترازوی خانگی می باشد این ترازو ها معمولاً در آشپزخانه استفاده میشوند و شکل کاسه ای دارند. این ترازو ها برای وزن کردن انواع مواد غذایی به کار می روند.

ترازوی زیر پایی

 ترازوی زیر پایی ترازوی بدون علمک است که برای وزن کردن افراد به کار می رود. این ترازو ها دارای نمایشگر بر روی بدنه خود میباشند.

ترازوی آزمایشگاهی

 یکی از انواع در ترازو هایی که دارای دقت بسیار بالایی هستند ، ترازوی آزمایشگاهی می باشد. با توجه به اینکه مواد آزمایشگاهی در دقت به اندازه گرمی.توزین می‌شود به همین جهت این ترازو ها دقت بسیار بالایی دارند تا بتوانند برای توزین مواد ریز به کار روند.

ترازوی دیجیتال

 امروزه ترازو ها مانند گذشته در انواع دو کفه ای و عقرب ای نبوده و ترازوهای دیجیتالی به تولید رسیده است. کار کردن با ترازوی دیجیتالی بسیار ساده بوده و زمانی که اجسام را بر روی سینی ترازو قرار میدهید توزین به صورت خود کار انجام شده و نمایشگر عدد وزن را به نمایش در می آورد. درگذشته ترازو ها دارای خطای زیادی بودند اما با توجه به استفاده از سنسورهای بسیار حساس در ترازو های دیجیتال امکان خط ها در حدود صفر می باشد و به همین جهت توزین به بهترین شکل انجام خواهد گرفت و امروزه ترازوهای دیجیتال بسیار پیشرفته تر از قبل شده اند و دارای امکانات و قابلیت‌های مختلفی می باشند و با سرعت بالا عملیات توزین را انجام داده و می توان چندین کالا را در زمان کوتاهی توضیح نمود.این ترازو ها وزن زیادی ندارند و امکان جابجایی دارند.

فروش ترازو

ترازو ها توسط فروشندگان به فروش می رسند و هر یک از فروشگاه ها تنوعی از ترازو ها را در اختیار شما قرار می دهند. انواع ترازوها با ظرفیت، برند، دقت و کیفیت مختلف ارائه می ‌شوند و افراد با توجه به نیازشان می توانند در جهت خرید در مورد نظر اقدام نماید.از مهم‌ترین فاکتور ها در خرید ترازو، قیمت ترازو می باشد که افراد به آن اهمیت زیادی می دهند. در واقع قیمت ترازو یکی از موارد مهمی است که متناسب با بودجه مشتری در نظر گرفته می شود اما باید حتماً ترازو ها مناسب کارایی مورد نظر باشد تا بتواند کاربردی واقع شود و به همین جهت توجه به امکانات ترازو و ویژگی های آن و همچنین برند ترازو بسیار مهم است.

ترازو

خرید ترازو با کیفیت بالا

در زمان خرید ترازو باید دقت کنید که این ترازو به صورت مکرر مورد استفاده قرار می گیرد و اگر کیفیت پایینی داشته باشند سریع خراب شده و نیاز به خرید مجدد ترازو خواهیم داشت. به همین دلیل توصیه می کنیم که نوع با کیفیت ترازو را تهیه کنید تا نیاز کمتری به خرید این وسیله داشته باشید.ترازو های ساخت شرکت های معتبر مانند محک، پند و غیره می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد زیرا این ترازو ها از قطعات با کیفیت ساخته شده اند و طراحی آنها به صورت اصولی انجام گرفته است به همین جهت این ترازو ها بسیار با کیفیت هستند و طول عمر بالایی دارند.

تنوع ترازوها چنان گسترده می باشد که مصرف کنندگان در زمان خرید ترازو ممکن است دچار سردرگمی شوند بنابراین برای اینکه بتوانید یک ترازوی مناسب را تهیه کنید باید با توجه به کاربرد آن و استفاده هایی که از آنها خواهید داشت و همچنین با در نظر گرفتن ظرفیت ترازو و قابلیت های جانبی آن را تهیه نمایید. یکی از موارد مهم در خرید ترازو نوع نمایشگر آن می باشد که برای برخی از ترازو ها بدون علمک بوده و در برخی علمک دار میباشد.

1234567