امروز یکشنبه 27 خرداد 1403 ساعت 8 : 51 دقیقه
شارژ کپسول آتشنشانی در تهران

شارژ کپسول آتشنشانی

10 / 10
از 4 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 7 فروردین 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

سوال هایی که برای صاحبین ساختمان پیش می آید این است که چرا باید کپسول های آتش نشانی را شارژ کرد؟ شارژ خاموش کننده ها در چه زمان هایی باید انجام گیرد ؟ شارژ کپسول آتش نشانی چه اهمیتی دارد؟ خدمات شارژ کپسول آتش نشانی را باید از کجا دریافت کرد؟ خدمات شارژ کپسول آتشنشانی چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و به کپسول آتش نشانی و شارژ خاموش کننده ها بپردازیم.

 مرکز خدمات ایمنی آتش گریز تهران یکی از مراکز معتبر و با سابقه در حوزه فروش و شارژ کپسول های آتش نشانی می باشد که بهترین خدمات شارژ کپسول آتش نشانی در تهران را ارائه می نماید.

 کپسول آتش نشانی را باید به صورت دوره‌ ای شارژ کرد و آن را در دسترس افراد قرار داد تا در زمان وقوع حریق بتوان بهترین استفاده را از آن داشت. به همین دلیل اهمیت شارژ کپسول آتشنشانی بسیار بالا بوده و مرکز خدمات ایمنی آتش گریز تهران خدمات شارژ کپسول آتش نشانی را با بهترین کیفیت به شما ارائه می کند.

چرا باید کپسول های آتش نشانی را شارژ کرد؟

 کپسول آتش نشانی اولین ابزاری است که در زمان آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از خاموش کننده ها برای ایمنی و دفاع در برابر حریق می باشد و در صورتی که بتوان از این خاموش کننده ها استفاده ی صحیحی را داشته باشید می توانید آتش سوزی را مهار کنید. خاموش کننده ها باید کاملاً شارژ و یا تحت فشار باشند. در صورتی که این کپسول ها را چند سال است که تهیه کرده اید و می خواهید از آن استفاده کنید ، انتظار این را نداشته باشید که بتواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد زیرا باید شارژ کپسول آتشنشانی حتما انجام گیرد. خاموش کننده ها مانند هر وسیله ی دیگری ممکن است با آسیب روبرو شوند بنابراین بررسی بدنه ی کپسول آتش نشانی توسط خود شما باید انجام گیرد به همین دلیل بدنه ی کپسول آتش نشانی را بررسی کنید و تمام قطعات آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود هرگونه شکستگی، آسیب و خوردگی نسبت به برطرف کردن آن با مراجعه به مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات کپسول های آتش نشانی اقدام کنید.

شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی دارای محتویات هستند و در دوره هایی مشخص شده باید شارژ کپسول مجدد انجام می گیرد. بنابراین چه از کپسول استفاده کنید و چه از آن استفاده نکنید، نیاز است تا در زمان فرا رسیدن انقضا محتویات آن جهت شارژ مجدد اقدام نمایید.در صورتی که کپسول آتش نشانی شارژ نشده باشد نمی‌تواند به‌خوبی کارایی لازم را داشته باشد.

اهمیت شارژ کپسول آتشنشانی

 اگر آپارتمانی دارید یا صاحب شغلی هستید ، شما مسئول جان افراد می باشید و باید در جهت تامین لوازم امنیتی شارژ کپسول آتش نشانی را تهیه نمایید. پس از خرید خاموش کننده ها، نیاز است که سرویس و نگهداری آن را در نظر بگیرید. فرایند شارژ کپسول آتشنشانی از موارد ایمنی برای نگهداری از این خاموش کننده ها می باشد و نباید آن را نادیده گرفت. برای اطمینان از عملکرد صحیح خاموش کننده ها و برای استفاده مجدد از این کپسول ها نیاز است که شارژ کپسول آتش نشانی حتماً انجام گیرد و شارژ کپسول آتش نشانی توسط تکنسین های مجرب انجام شود و به همین منظور باید مرکز معتبری را در این زمینه بیابید.

شارژ کپسول

زمان شارژ کپسول آتش نشانی

 یکی از موارد مهم در نگهداری از خاموش کننده ها، زمان شارژ کپسول آتش نشانی می باشد. اگر از کپسول آتش نشانی استفاده کرده باشید حتی به اندازه کم، باید مجدد شارژ کپسول آتش نشانی را انجام دهید بنابراین بلافاصله پس از استفاده باید در جهت شرارژ کپسول ها اقدام نمایید، زیرا فشار داخلی مخزن کاهش پیدا کرده و باید شارژ انجام شود تا فشار سیلندر به اندازه مورد نیاز بالا رفته و کپسول کارایی لازم را داشته باشد همچنین شارژ کپسول آتشنشانی به صورت دوره ای انجام می گیرد. اگر از کپسول های آتش نشانی استفاده کرده باشید در طول زمان نیاز است که به جهت افت فشار ، خاموش کننده ها را شارژ نمایید. یکی از زمان هایی که نیاز به شارژ کپسول آتش نشانی دارید، زمانی است که فشار سنج مهار کننده افت کند که می تواند دلایل زیادی داشته باشد که یکی از آن دلایل ، عوامل محیطی در آسیب رسیدن به سیلندر می باشد بنابراین نیاز است که بازرسی‌ های دوره‌ ای را انجام دهید تا از سالم بودن کپسول اطمینان حاصل کنید.

برای شارژ کپسول آتشنشانی به کجا مراجعه کنیم؟

 افراد برای دانستن این که شارژ کپسول آتش نشانی را از چه طریقی انجام دهند باید بدانند که نمی توانند شارژ کپسول ها را خودشان انجام دهند زیرا تخصص و تجهیزات لازم را در اختیار ندارید و درصورتی که یک مرحله را اشتباه انجام دهید شارژ به صورت اصولی انجام نگرفته و در نهایت ممکن است کپسول شما کارایی لازم را نداشته باشد. مراکزی مانند شرکت های حفاظت در برابر آتش، گروه های صنعتی تولید ابزار اطفاء حریق ، موسسه های ایمنی و آتش نشانی و غیره می‌ توانند خدمات شارژ کپسول آتشنشانی را به شما ارائه دهند. بنابراین در ابتدا از مجموعه مورد نظرتان و اعتبار آن اطمینان حاصل کنید و سپس خدمات کپسول های آتش نشانی را دریافت کنید.

 شارژ انواع کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی از نظر محتویات دارای تفاوت هایی با هم می باشند زیرا هر یک از این کپسول ها کاربرد مختلفی دارد و با توجه به انواع آتش ، این محتویات برای خاموش کردن بهتر آتش سوزی انتخاب شده است.

  • شارژ کپسول آتش نشانی co۲

کپسول آتش نشانی co۲ برای اماکن سربسته مورد استفاده قرار می گیرد همچنین این کپسول ها برای آتش های مرتبط با لوازم و تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی استفاده می شود زیرا این محتویات انتقال دهنده الکتریسیته نیست و هیچ گونه تاثیری بر روی این لوازم نخواهد گذاشت.توجه داشته باشید که از کپسول آتش نشانی co۲ در محیط‌ های باز نباید استفاده شود زیرا باعث پراکندگی گاز و کاهش اثر بخشی آن شده و در نهایت عملکرد مناسبی را نخواهد داشت.

  • شارژ کپسول آتش نشانی آبی یا آب و گاز

کپسول آتش نشانی آب و گاز در زمان ۶۰ ثانیه تخلیه شده و غیر قابل کنترل می باشد. از این کپسول برای اطفاء حریق مبلمان ،فرش، لوازم چوبی و غیره می توان استفاده کرد.

  • شارژ کپسول آتش نشانی فوم

کپسول آتش نشانی فوم به‌ منظور خاموش کردن آتش سوزی مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و فوم همانند آب می تواند بر روی تجهیزات برقی و کاغذی اثر نامطلوبی داشته باشد و برای چنین لوازمی نباید از کپسول آتش نشانی استفاده کرد و می توان از این کپسول ها برای خاموش کردن آتش های مایعات استفاده کرد.زیرا فوم سطح مایعات را می پوشاند و از رسیدن اکسیژن به آن جلوگیری می کند.

  • شارژ کپسول آتشنشانی پودر و گاز

 یکی از انواع کپسول های آتش نشانی رایج ، کپسول آتش نشانی پودری است که به منظور اطفاء حریق فلزات و مایعات از آن استفاده می شود.از کپسول آتش نشانی پودری برای مایعات اشتعال زا با منشاء الکتریکی و گاز ها می توان استفاده کرد.

  • شارژ کپسول آتشنشانی بیوورسال

کپسول آتش نشانی بیوورسال برای اطفای حریق مایعات و جامدات مانند پلاستیک، روغن ،گازوئیل، چوب، کاغذ، پارچه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد که این کپسول ها دوستدار محیط زیست هستند و چهار عامل اصلی انتقال دهنده که سوخت حرارت و اکسیژن و عمل پخش است را غیر فعال می کند. این کپسول سازگار با محیط زیست است و برای اطفاء حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

شارژ کپسول آتشنشانی

خدمات ایمنی آتش گریز تهران از مراکز فروش و شارژ کپسول های آتش نشانی در تهران است که خدمات بسیار عالی را به شما ارائه می نماید. برای بهره مندی از خدمات این مجموعه با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

https://sharjkapsol.com/

1234567