امروز یکشنبه 3 تير 1403 ساعت 6 : 37 دقیقه
طرح توجیهی اقتصادی و کامل

طرح توجیهی اقتصادی و کامل

10 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

طرح توجیهی به مطالعات و محاسباتی که برای یک ایده انجام می گیرد، گفته می شود که بتوان پیش از انجام کار ، ایده را شرح داد و مشخص کرد که انجام پذیر است یا خیر. زمانی که ایده ای در ذهن وجود دارد ، ایده خام است و قابلیت اجرا ندارد تا زمانی که بتوان مشخص کرد که ایا ایده انجام پذیر است یا نه. بنابراین باید ایده بررسی شود و امکان سنجی صورت گیرد. طرح توجیهی آماده می شود که هم عملی شدن ایده بررسی شود و هم می توان به وسلیه ی آن ، ایده ی مورد نظر را به بانک ها ، سازمان ها، سرمایه گذاران و... معرفی کرد.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) با بهره گیری از متخصصین و مهندسین مجرب خود ، انواع طرح توجیهی برای سرمایه گذاری ها در نوع و میزان بودجه ی مختلف را ارائه می دهد.

مزایای طرح توجیهی

در نظر بگیرید می خواهید کارخانه ای را راه اندازی کنید. باید در ابتدا پیش از شروع کار، رقبا ، فروش ، قیمت ها ، صادرات و واردات، ماشین آلات و پرسنل مورد نیاز و.... را بشناسید و اطلاعات لازم را درمورد آن به دست آورید. بنابراین با داشتن چنین اطلاعاتی شما می توانید در این خصوص تصمیم بگیرید و به صورت حساب شده قدم بردارید. با استفاده از طرح توجیهی می توانید میزان سود و زیان را مشخص کنید و میزان بودجه ی لازم را برای شروع پروژه تعیین نمایید. زمانی که شما این اطلاعات را در اختیار داشت باشید می توانید به خوبی تصمیم گیری کنید و ریسک پروژه ها به حداقل خود برسانید. اما در غیر اینصورت اگر از طرح توجیهی استفاده نکنید، نمی توانید برنامه ریزی خوبی داشته باشید و ممکن است با شکست مواجه شوید زمان و بودجه ی خود را از دست دهید.

طرح توجیهی

طرح توجیهی شامل چه بخش هایی می باشد؟

طرح توجیهی شامل بخش هایی است که هر یک بسیار مهم است و می تواند بسیار هم کمک کننده باشد. به شکل کلی یک طرح توجیهی شامل سه بخش می باشد که بخش های بازار، فنی و مالی می باشد. این سه بخش کلی شامل اطلاعات زیادی است که برای شروع یک پروژه به آن نیاز دارید:

  1. بخش بازار : در طرح توجیهی محصول از نظر شرایط حاکم بر بازار سنجیده می شود و مشخص می شود که تولید محصول در سال های گذشته به چه صورت و در چه تعداد می باشد. همچنین ظرفیت بازار پیش بینی می شود.
  2. بخش فنی: تولید محصول و روش تولید آن ، فضای مورد نیاز، ماشین آلات و تجهیزات ، نیروی کاری مورد نیاز و... تعیین می شود.
  3. بخش مالی: بخش مالی شامل سرمایه در گردش ،هزینه خرید ماشین آلات و تجهیزات ، حقوق و دستمزد ها و سایر استناد مالی در این بخش مورد بررسی قرار گرفته و میزان آن نیز مشخص می گردد. در این بخش از نرم فزار ها کمک گرفته می شود.

استفاده از طرح توجیهی

اگر شما می خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید ، باید ایده ی خود را به تصویر بکشید و همچنین جذب سرمایه گذار را داشته باشید. هر شخصی می تواند از طرحی که دارد تا حدودی تعریف کند اما افراد زیادی متوجه منظور او نخواهند شد و اطلاعات کاملی را درباره هزینه ها وسود و... در دست نخواهد داشت. به همین دلیل است که از طرح توجیهی استفاده می شود تا بتوان طرح را به سازمان ها و بانک ها و سرمایه گذار توضیح داد.

بیزینس پلن یا طرح توجیهی در قالب و چارچوب مشخص است که شامل هزینه ، درامد، سود و زیان و... می باشد و به واسطه ی آن می توان تمامی اطلاعات مورد نیاز را برای اجرای پروژه در دست داشت.

طرح توجیهی

طرح توجیهی چیست؟

  • طرح توجیهی روشی است که به منظور ارزیابی عملی و مطلوب بودن یک پروژه از آن استفاده می شود. پیش از آن که شرکتی بخواهد سرمایه گذاری را شروع کند و پول خود را برای پروژه ای صرف نماید باید درصد موفقیت پروزه را بداند تا از سود دهی و موفقفیت پروزه اطمینان حاصل کند.
  • برخی از شرکت ها نیز می خواهند نحوه ی بازایابی و هزینه های ورودی را مدیریت کنند و تحقیقاتی را درمورد پروژه ی مورد نظر در دست داشته باشند به همین دلیل برای چنین مواردی می توان از طرح توجیهی کمک گرفت. اطلاعاتی که طرح توجیهی به آن ها می دهد دقیق و مهندسی شده است و افراد با استفاده از این اطلاعات می توانند در مورد پروژه ی مورد نظر و گام های بعدی در آن تصمیم گیری کنند.
  • برخی از افراد گزینه های متعددی را برای سرمایه گذاری مد نظر دارند که با استفاده از طرح توجیهی می توانند بهترین گزینه را بشناسند و آن را انتخاب کنند.

 با استفاده از طرح توجیهی می توان تعیین کرد که می توان با منابعی که در دست داریم پروژه را اجرایی کنیم یا خیر. همچنین میزان منابع مورد نیاز نیز با استفاده از طرح توجیهی تعیین می شود. یک گزارش طرح توجیهی همچنین تعیین می‌ کند که آیا کار بررسی ‌شده با میزان منابع موجود می ‌تواند انجام شود یا اینکه چقدر منابع برای انجام کار لازم است. طرح توجیهی برای برنامه ریزی های مختف از قبیل امور مالی خانه شما و گسترش کسب و کار نیز به کار می رود.  

با استفاده از طرح توجیهی می توان همه ی هزینه های لازم برای اجرای ایده را محاسبه کرد و میزان بازدهی طرح و سود را مشخص کرد و این برنامه ، برنامه ی راهی است که می خواهید به سمت آن گام بردارید. در طرح توجیهی مشخص می شود که آیا سرمایه گذار، سرمایه ی خود را وارد کند یا خیر. بنابراین برای عملی کردن یک ایده استفاده از طرح توجیهی بسیار ضروری می باشد.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) یکی از معتبرترین مراکز ارائه هنده ی طرح توجیهی می باشد که با سال ها تجربه و دانش خود توانسته بهترین طرح ریزی را برای سرمایه گذرای های مختلف انجام دهد.

زمان نیاز به طرح توجیهی

  • برای درخواست وام از بانک برای شروع پروژه از طرح توجیهی استفاده می شود.
  • برای شروع یک کسب ‌و کار تازه و یا گسترش آن می توان از طرح توجیهی استفاده کرد.
  • برای گرفتن زمینی از اراضی ملی از طرح توجیهی می توان بهره برد.
  • برای جذب سرمایه ‌گذار برای کسب و کار خود می توانید از طرح توجیهی بهره ببرید.

طرح توجیهی

هدف طرح توجیهی

هدف طرح توجیهی برای پاسخ به سوالات متعددی است که به واسطه ی طرح توجیهی می توان به بسیاری از آن ها دست یافت. در طرح توجیهی مشخص می شود که هدف ما از راه اندازی کسب و کار چیست و می خواهیم چه چشم اندازی را داشته باشیم . همچنین چگونگی رسیدن به هدف و مسیر راه با استفاده از طرح توجیهی مشخص می شود. با مشخص شدن این سوال ها مسیر روشنی روبروی شماست تا به اهدافتان برسید. مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) هزینه نیست و سرمایه گذاری برای رویاهایتان است.  با استفاده از طرح توجیهی ، شما مسیر را می شناسید و با تمام اتفاق های آن آشنا هستید و می تونید بهترین تصمیم گیری را در شرایط مختلف اتخاذ نمایید. در نتیجه شما با برنامه پیش می روید و درصد موفقیت شما بسیار بالا خواهد بود. برای دریافت انواع طرح توجهی با مشاورین ما در مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) تماس حاصل فرمایید.

 https://matsa.co/

1234567