امروز یکشنبه 3 تير 1403 ساعت 6 : 48 دقیقه
کوپلینگ

کوپلینگ

10 / 10
از 2 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 20 دی 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

کوپلینگ به عنوان یک المان مکانیکی ، دو محور یا شفت را به یکدیگر اتصال می دهد. هدف از اتصال دو شفت ، انتقال گشتاور از شفتی به شفت دیگر است. انواع زیادی از کوپلینگ ها وجود دارد که هر یک برای مصارفی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل دسته بندی مختلف برای کوپلینگ ها بوجود آمده است. یکی از انواع کوپلینگ ها ، کوپلینگ هیدرولیکی است.

خرید کوپلینگ Gear را از شرکت کیهان افزار زاگرس انجام دهید زیرا این مجموعه بهترین انواع کوپلینگ ها را به شما ارائه می دهد.

کوپلینگ Gear چیست؟

Gear Coupling یا کوپلینگ دنده ای از اتصالات انتقال دهنده گشتاور می باشد که دو محور محرک را به هم متصل می کند. با استفاه از کوپلینگ Gear  ، ناهمراستایی از میان می رود. با استفاده از کوپلینگ Gear ، حرکت از یک قطعه به قطعه ی دیگر می رود و بنابراین می توان گفت که از کوپلینگ Gear برای انتقال گشتاور میان شفت های ناهمراستا استفاده می شود. کوپلینگ چرخ دنده ای از رایج ‌ترین انواع کوپلینگ ها هستند و این کوپلینگ گشتاور را از محرک به متحرک انتقال می دهد. خرید کوپلینگ Gear باید در نوع مناسبی انجام شود.

فروش کوپلینگ

اجزای کوپلینگ Gear

کوپلینگ Gear شامل اجزایی است که موجب عملکرد این کوپلینگ شده و شامل موارد زیر است:

  • پوسته، رینگ یا Sleeve
  • پیچ و واشر
  • ‌هاب
  • اورینگ و مهره آن

همچنین با توجه به برند و سازنده ی کوپلینگ Gear ، امکان متفاوت بودن قطعات و اجزا وجود دارد. به طور مثال در برخی از انواع Gear Coupling ، در میان رینگ ها واشر وجود ندارد و از پیچ مخصوص استفاده شده است و برخی از انواع کوپلینگ Gear دارای دوپوسته هستند در صورتی که بخشی از کوپلینگ Gear ها  دارای یک پوسته می باشند.

انواع کوپلینگ دنده ای

کوپلینگ چرخ دنده ای یا Gear Coupling دارای دو نوع می باشد که شامل نوع خمشی و مکانیکی می باشد. کوپلینگ Gear در نوع خمشی در انواع کوپلینگ های انعطاف پذیر قرار دارد و این نوع از کوپلینگ Gear از مواد قابل ارتجاع ساخته می شود و تنها از دیسک های نازک فلزی در آن ها استفاد شده است اما کوپلینگ Gear در نوع مکانیکی دارای اجزای فلزی و سخت است. با خرید کوپلینگ Gear استفاده از کوپلینگ Gear مکانیکی موجب جبران ناهمراستایی با قدرت بالاتر می شود.

یکی از دسته بندی های کوپلینگ Gear  ، بر اساس نوع قرارگیری دنده ها است. کوپلینگ دنده ای کامل یا سری 100 برای انواع مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از کوپلینگ Gear انحراف‌ های موازی یا ناهماهنگی ‌های زاویه ای را جبران می کنند همچنین تحمل بار بسیار بالایی دارند. کوپلینگ نیمه دنده ای از انواع Gear Coupling است که شامل یک بخش سخت و یک بخش انعطاف پذیر است و تحمل بالایی در مقابل بار های محوری و شعاعی دارد. کوپلینگ دنده ای صلب برای اتصال محور‌های هم راستا مناسب است.

فروش کوپلینگ

ویژگی‌های کوپلینگ Gear

  • انعطاف پذیری مناسب
  • توانایی انتقال گشتاور ‌های بالا
  • برطرف کردن ناهمراستایی زاویه ای

نحوه عملکرد Gear Coupling

Gear Coupling شامل پنج جز اصلی هستند که این اجزا شامل 2 توپی‌ (Hub) ، 2غلاف  (Sleeves) و در برخی موارد یک جداکننده (Spacer) می باشد. همچنین انواع واشر ها و مهره ها در این کوپلینگ ها استفاده می شود. کوپلینگ دنده ای یا کوپلینگ Gear شامل دو اتصال دهنده است که هر یک از آن ها به شفتی اتصال دارد. این اتصالات توسط شفت دیگری به نام اسپیندل اتصال می یابند و کنترل می شوند. این شفت ‌های ثابت دارای یک سری دنده‌ های داخلی یا خارجی می باشند و این امکان را ایجاد کرده که به صورت زاویه ای و شعاعی جابجا شوند.  

کاربرد کوپلینگ Gear چیست؟

همان طور که گفته شد از کوپلینگ Gear برای اتصال دو شفت به یکدیگر استفاده می شود تا بتوان انتقال نیرو را از شفتی به شفت دیگر انجام داد. برای تجهیزات متنوعی می توان از کوپلینگ Gear  استفاده کرد. جذب خطا های ناشی از ناهمراستایی به واسطه ی کوپلینگ Gear از میان می رود وهمچنین استفاده از کوپلینگ Gear موجب جذب ارتعاشات می شود. خرید کوپلینگ Gear برای ماشین آلات بسیار کاربردی است. Gear Coupling در خطوط انتقال قدرت به کار گرفته می شود. کوپلینگ Gear در بسیاری از تجهیزات صنعتی مانند پمپ، همزن، دستگاه ‌های پرس، خردکن و کانوایر مورد استفاده قرار می گیرد.

وظایف کوپلینگ Gear

کوپلینگ ها دارای وظایفی هستند که شامل این موارد است:

  • انتقال قدرت‌ از یک محور به محور دیگر
  • جذب خطا های ناشی از همراستا نبودن محور ها
  • جذب ارتعاشات
  • عدم انتقال حرارت

انتقال قدرت کوپلینگ

مهم ترین دلیل استفاده از کوپلینگ Gear ، انتقال قدرت است. در کوپلینگ Gear ، شفت متحرک به شفت محرک متصل می شود.  تولید دستگاهی که یک شفت داشته باشد دشوار می باشد به همین دلیل از انواع کوپلینگ ها برای اتصال شفت ها استفاده می شود. با استفاده از کوپلینگ Gear ، هزینه ها کاهش پیدا می کند زیرا در زمان استفاده، شفت به صورت کلی دچار مشکل نخواهد شد. بنابراین خرید کوپلینگ Gear برای انواع تجهیزات انجام می شود.

اصلاح عدم انطباق محور ها

برای اتصال دقیق شفت قدرت به محور چرخنده زمان زیادی لازم است. اگر محور این شفت‌ها هم راستا نباشند، در چرخش، در چرخش موتور ، نیرویی اضافه به موتور و اجزای آن وارد می شود. برای اصلاح چنین خطا هایی از کوپلینگ Gear  استفاده می شود.

جذب ارتعاشات کوپلینگ

زمان که موتور در تجهیزات کار می کند ، ضربه و ارتعاش به اجزا دستگاه وارد می شود. این ارتعاشات می تواند مشکلاتی همچون به اشکال انداختن دستگاه ها را در پی داشته باشد. اما با استفاده از کوپلینگ Gear می توان این ارتعاشات را به حداقل خود رساند. استفاده از Gear Coupling به عنوان راه حلی برای جذب ارتعاشات و در نتیجه کارکرد بهتر تجهیزات می شود. همچنین با خرید کوپلینگ Gear از هزینه های گزاف جلوگیری می کند.

عدم انتقال حرارت موتور

موتور در زمان کار کردن حرارت زیادی را از خود تولید می کند. زمانی که حرارت به بخش های مختلف دستگاه وارد شود ، منبسط شده و طول آن تغییر می کند به همین دلیل اجزای دستگاه دچار تغییر می شود. بنابراین عملکرد کلی تجهیزات دچار اختلال می شود. بنابراین با استفاده از کوپلینگ Gear می توان از چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

فروش کوپلینگ

  خرید کوپلینگ Gear

کوپلینگ Gear  یکی از انواع رایج ترین کوپلینگ ها است که برای مصارف متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید کوپلینگ Gear با مراجه سایت شرکت کیهان افزار زاگرس می توانید خرید کوپلینگ Gear را با مناسب ترین قیمت انجام دهید. این مجموعه فروش انواع کوپلینگ ها را با بهترین قیمت ارائه می دهد. فروش کوپلینگ Gear از طریق سایت شرکت کیهان افزار زاگرس انجام می گیرد. انواع کوپلینگ Gear با بهترین کیفیت از طریق این مرکز معتبر انجام می گیرد.

فروش کوپلینگ Gear

کوپلینگ دنده ای یا Gear Coupling از اتصالات پرکاربرد می باشد که برای انتقال گشتاور از آن استفاده می شود. کوپلینگ Gear موجب از بین بردن ناهمراستایی ‌های دورانی، محوری و زاویه ای می شود. هر یک از کوپلینگ ها با توجه به ساختار و طراحی برای تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در شرکت کیهان افزار زاگرس فروش کوپلینگ Gear و انواع کوپلینگ ها ارائه می شود. برای خرید کوپلینگ می توانید با تماس با کارشناسان ما اطلاعات لازم را برای انتخاب و خرید کوپلینگ Gear به دست آورید و خرید کوپلینگ  و سایر کوپلینگ ها را انجام دهید.

https://keyhan-tajhiz.com/

1234567